torsdag 24. oktober 2013

Kosedag med Jørgen

I dag var det endelig tid for en skikkelig kosedag med kun Jørgen.
Han husket det selv med en gang han våknet & kom inn til meg på
badet & sa "I dag skal jeg være alene sammen med deg i hele dag
mamma".
Så var det å få alle påkledd & Celine spiste frokost før taxien kom å
hentet hun for å kjøre hun på skolen.
Så kledde vi på oss yttertøy & reiste til barnehagen for å levere
Lucas, Linnea & Oliver.
Siden Jørgen hadde fri i dag så ville han ikke være med inn å levere de
andre en gang, han ville sitte i bilen & høre på Ylvis med "The Fox"
& vente på at jeg kom tilbake.
Da vi var kommet hjem ble det frokost & Jørgen lekte med Lego mens jeg støvsuget huset.
Jørgen er kjempe opptatt av Lego for tiden & kan sitte i flere timer av
gangen å koser seg.
Når jeg var ferdig så spurte jeg Jørgen om han ikke syns det var litt
kjedelig å være igjen alene hjemme med meg.
Men da sa han at det var det slettes ikke, han kunne godt tenkt seg mange sånne dager så han fikk slappet av litt & vært litt alene.
Får av & til dårlig samvittighet for at vi ikke får til nok alenetid med alle sammen, men spesielt Jørgen.
Celine, Lucas, Oliver & Linnea fikk jo 3 år hjemme med meg før de begynte i barnehagen, mens Jørgen begynte på 1 års dagen sin siden jeg gikk gravid
med trillingene.
Får prøve å være flink til å få litt alenetid med han enkelte dager nå før han begynner på skolen neste år.
Er jo så kjempe koselig å kunne konsentrere seg fullt & helt om en om gangen
& få nok tid til den.
Så tok vi oss en liten tur på butikken å handlet inn til middag for Jørgen ville
vi skulle ha gryterett med salat & rundstykker.
På turen hjem hadde vi et raskt stopp innom biblioteket for å leie film &
valget falt på den nyeste "Pelle Politibil" & "Linus i svingen".
Jørgen lurte på i bilen om vi kunne bake boller når vi kom hjem, så da vi kom hjem så ble det bollebaking før vi satte oss i sofaen for å se film.


 
 

 
Når det var tid for å hente de andre i barnehagen så ville han være
med inn & han fortalte alle sammen at han hadde vært alene sammen
med meg i dag & alt vi hadde gjort.
Han var kjempe stolt ;)
En kjempe koselig dag med god gutten min 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar